יום האריה הבינלאומי- 10 באוגוסט

ה-10 באוגוסט הוא יום האריה הבינלאומי, יום חג לכבודו של מלך החיות, הצייד המלכותי, מלך הג'ונגל מעורר הכבוד והיראה שכולנו מעריצים. הרי אין מחמאה גדולה יותר מזו שמשווים אותך לאריה, נכון?
יום החג לכבודו של היצור היפה והמפחיד ביותר בממלכת החיות נוסד על ידי ארגון ההצלה Big Cat Rescue, שדואג להצלתם ורווחתם של חתולים גדולים כמו נמרים, אריות, פנתרים, טיגריסים ועוד.
למרות שהאריה הוא חיה כל כך חזקה, גם הוא נמצא בסכנת הכחדה ומספר האריות בטבע הולך וקטן מדי שנה. בעבר היו אריות בחלקים רבים של העולם: בדרום אירופה, בחלקים נרחבים של אסיה ובאפריקה. היום, יש אוכלוסיה קטנה באסיה, שבה רק כמה מאות פרטים, ביער גיר שבהודו, ובאפריקה יש כ-75,000 אריות בלבד.
בניגוד לחיות אחרות שניצודות בשביל בשר, פרווה או ניבים, את האריות יש אנשים שצדים רק כדי להראות כמה הם אמיצים. בשנת 2015 ירה צייד אמריקאי בשם וולטר פאלמר באריה המוכר בשם ססיל, שהיה בן 13, שחי בפארק הלאומי הואנגה בזימבבואה. האריה ססיל (שנקרא על שם ססיל רודז, מייסד רודזיה), כונה מלך הג'ונגלים של זימבבואה. הוא היה אחד מהאריות המפורסמים ביותר באפריקה והיווה מוקד משיכה תיירותי. ההרג שלו עורר זעם רב ברחבי העולם.



לכבוד יום האריה הבינלאומי, קבלו כמה עובדות מרתקות על מלך החיות:

אריה זכר שוקל בדרך כלל יותר מ -250 ק"ג, אבל הוא עדיין החתול השני בגודלו אחרי הנמר.

ניתן לשמוע את שאגת האריה עד למרחק של 8 ק"מ.
בטבע, אריות זכרים חיים 10 עד 14 שנים.

הלביאה מבצעת 90% מהציד.

כל החתולים, החל מאריות ועד לחתולי בית, לא מרגישים טעם מתוק.
דורבן יכול לסלק להקה שלמה של אריות. 
מקור: יוטיוב
בשנת 2005 הוכתה באכזריות נערה באתיופיה על ידי 7 גברים שחטפו אותה. להקה של שלושה אריות הגיעה לעזרתה, סילקה את הגברים ורדפה אחריהם. לאחר מכן, האריות נשארו איתה עד שהגיעה אליה עזרה. (מקור)

לאריה הבוגר אין אויבים טבעיים והוא ניצב בראש שרשרת המזון, לצד הטיגריס. אף חיה לא מעיזה להתעסק עם האריה חוץ מהצבוע, שמרשה לעצמו לגנוב לפעמים טרף של האריות, כשהם לא נמצאים ורק הלביאות שומרות.




עד המאה ה-10 לספירה היו בישראל אריות מתת המין האסיאתי. 



ה-10 באוגוסט הוא גם יום העצלנות וגם יום הולדת למוזיאון הלובר בפריז

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות