יום האל הורים - 1 באוגוסט

ב-1 באוגוסט 1973, חגגה הברית הלאומית להורות אופציונלית בפעם הראשונה את יום האל הורים הראשון, יום שמוקדש לאנשים שאין להם ילדים מבחירה.
הם בחרו גבר ואישה שאין להם ילדים, ונתנו להם פרס בתור אל-הורי השנה.
בשנת 2013 יום הלא-הורים קם לתחייה בקנדה, וארגון ה"ללא ילדים" העניק פרס לגבר ואישה שאין להם ילדים. קישור לאתר International Childfree Day
המטרה של היום הזה היא להעלות את המודעות לכך שלבני אדם יש זכות לבחור לא להביא ילדים לעולם מבלי שישפטו אותם. לסביבה יש באופן קבוע ציפיות מכל אדם שידאג להמשכיות ויביא ילדים לעולם ולעיתים קרובות אנשים מרגישים לחץ בנושא הזה, שהם חייבים לעשות את זה כדי שכולם יהיו מרוצים.



בשנת 2014 זכתה בפרס מגנטה בריביו (Magenta Baribeau), יוצרת סרטים דוקומנטריים מקנדה שיצרה את הסרט התעודי "Maman? Non merci!" (מצרפתית: אמא? לא תודה!). נושא הסרט הוא נשים מערביות שבחרו לא להביא ילדים לעולם, על היחס השלילי שהן מקבלות מהחברה וחוסר המודלים החיוביים חסרי הילדים בתקשורת.
בסרט שלה היא כללה סיפורים של נשים ללא ילדים מקנדה, צרפת ובלגיה. למרות שמגנטה היא אישה ללא ילדים גאה, היא לא מבקשת לגרום לכולם להפסיק ללדת, היא פשוט רוצה שהאפשרות לא ללדת תהיה בחירה הגיונית שהסביבה תכבד. קישור לבלוג של מגנטה (בצרפתית).

בתור הגבר ללא ילדים זכה ב-1 באוגוסט 2014 דן אלכסנדר, סופר עצמאי מנובה סקוטיה שבקנדה. הוא כתב ספר על חיים ללא הורות מנקודת מבט גברית (Planned UnParenthood Creating a Life Without Procreating).
גם הוא מעודד בספר שלו את הבחירה החופשית בחיים ללא הולדת ילדים ואת הקבלה של הסביבה.
בנוסף לספר, דן מעוניין לעבוד עם קבוצות תמיכה לאנשים ללא ילדים ולקדם את הנושא בכל העולם.



ה-1 באוגוסט הוא גם יום סרטן הריאות וגם יום החברות בנות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות