מירוץ הפרים בפמפלונה ספרד- 6 ביולי

המקום: פמפלונה, ספרד. הזמן: החל מה-7 ביולי ועד ה-14 ביולי.
האירוע: עשרות שוורים משוחררים לרחובות פמפלונה ורצים לאורך 800 מטרים אחרי אנשים שרצים יחד איתם.
האירוע, שנקרא אנסיירו (encierro), מתקיים במסגרת הפייסטה של סן פרמין (Fiesta de San Ferminn). הפייסטה מתחילה ב-6 ביולי. בשעה שש וחצי בערב בבניין העירייה יורים שני חזיזים לשמיים והקהל נקרא לצאת לחגוג במצעדים, ריקודים וחגיגות עם המון המון יין אדום.
מאות אלפי תיירים מגיעים אל הפייסטה מדי שנה, ביניהם אלפים שמשתתפים גם במירוץ הפרים. רוב התיירים לא לוקחים סיכון וצופים במירוץ במרפסות שמושכרות במהלך החג.


בתמונה: כך זה נראה מלמעלה
מירוץ השוורים הוא מאד מסוכן. לפחות 16 משתתפים נהרגו במהלך המירוץ כשנפגעו על ידי שור זועם, מאז שנת 1910. התקרית הקטלנית האחרונה היתה בשנת 2009.
המירוץ מתחיל במכלאות העיר ומסתיים בזירת הפרים המקומית, פלסה דל טורוס.

הפסטיבל בסן פרמין הוא מסורת עתיקה שהחלה לפני 400 שנים. הוא נערך לזכרו של הקדוש הפטרון של פמפלונה, פרמין מאמיין, שהוצא להורג על ידי הרומאים בעריפת ראש, לאחר שהתנצר ויצא להפיץ את דתו החדשה בגאליה.

בשנים האחרונות יש התנגדות של ארגונים למען בעלי חיים לקיום מירוץ השוורים. המנהג הוא מאד אכזרי כלפי הפרים. במהלך הריצה אנשים רבים, גם הרצים וגם הצופים, מנסים לפגוע בפרים עם סכינים, אבנים ומים רותחים. רבים מהספרדים מתנגדים לקיום המנהג, אך כל עוד יש ביקוש והתיירים זורמים לפמפלונה, הסיכוי שהוא יפסיק קלוש.



אם תרצו לבקר בפסטיבל סן פרמין ולצפות במירוץ השוורים, מומלץ להזמין מקומות הרבה זמן מראש. מומלץ גם להזמין מקומות במרפסת לצפייה באתר Sanfermin (שבו גם אפשר למצוא מידע נוסף על המירוץ).

ה-6 ביולי הוא גם יום הנשיקות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות