יום נייר הסלוטייפ- 27 במאי

איך היינו מסתדרים בלי הסלוטייפ (נייר הדבק)? קשה לדמיין מה היינו עושים בלעדיו, איך היינו מדביקים עטיפות של מתנות, ספרים וכד'?
ה-27 במאי הוא יום נייר הסלוטייפ.



המציא אותו ריצ'רד גרלי דרו (22 יוני 1899 - 14 דצמבר 1980). 
דרו התחיל לעבוד בחברת 3M בסנט פול שבמינסוטה בשנת 1920, שהיתה חברה קטנה לייצור מוצרים לתעשייה, ביניהם נייר זכוכית.
יום אחד, תוך כדי בדיקת נייר זכוכית חדש שלהם, WetorDry, דרו נוכח בעובדה שלמכונות הצביעה האוטומטיות הפופולריות שלהם יש קושי להבדיל בצביעה בין שני צבעים. לכן הוא החל לעבוד במרץ במעבדות של 3M והמציא את רצועת המסקינג-טייפ הראשונה, שהיתה ברוחב 5 ס"מ ונדבקה עם דבק אור באמצעות לחץ.
בנייר הדבק הראשון הדבק היה מרוח בקצוות, אבל לא באמצע. במהלך שנת הניסוי הראשונה של המוצר, הדבק נפל ממכונת הצביעה האוטומטית ודרו נהם בתגובה לעוזר שלו: "קח את הנייר הזה בחזרה לבוסים הקמצנים שלך ותגיד להם לשים על זה יותר דבק!". כשהוא אמר "קמצנים" הוא השתמש במילה "Scotch" (סקוטי) שבסלנג המשמעות שלה היתה "חסכן". וכך ב-1930 הוא המציא סרט הדבקה משופר בשם "סקוטש".
בשנת 1925 דרו המציא את דבק הצלופן השקוף הראשון בעולם (שנקרא סלוטייפ בבריטניה ובעוד ארצות בעולם וסקוטש בארצות הברית). בעקבות המשבר הכלכלי וקריסת וול סטריט בשנת 1929, אנשים החלו להשתמש בנייר הדבר כדי לתקן דברים במקום לזרוק אותם וכך חברת 3M הצליחה לצמוח מתוך השפל הגדול ולהמציא עוד מגוון של מוצרים.

דברים שאפשר לעשות עם נייר דבק מקושט- הוואשי טייפ
נייר סלוטייפ


ה-27 במאי הוא גם יום קרם ההגנה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות