יום הדולפין- 14 באפריל

יום הדולפין הוא יום שמצוין בכל רחבי העולם ונועד להעלות את המודעות לחיה החכמה הזאת שחיה בים.

לכבוד יום הדולפין, הנה כמה עובדות על החיה החמודה שאולי לא ידעתם:
1. יש כמעט 40 מינים של דולפינים ששוחים במי העולם. רובם מתגוררים באזורים הרדודים של אוקיינוסים טרופיים וממוזגים, וחמישה מינים חיים בנהרות.


2. הדולפינים הם טורפים. בתפריט שלהם תמצאו דגים, דיונונים וסרטנים. דולפין ששוקל  260 קילו אוכל כ -33 ק"ג דגים ביום.
3. הדולפינים ידועים בהתנהגותם השובבה והם מאוד אינטליגנטיים. הדולפינים חכמים כמו הקופים, והאבולוציה של המוח שלהם דומה באופן מפתיע לשל בני אדם.
4. דולפינים הם חלק ממשפחת הלווייתנים שכוללת את האורקס ולווייתני טייס. הלווייתנים הקטלנים הם למעשה דולפינים.

5. הדולפינים הם מאוד חברותיים. הם מתגוררים בקבוצות, צדים ביחד ואפילו משחקים ביחד. בלהקות גדולות של דולפינים יכולים להיות 1,000 חברים או יותר.
6. ההריון של הדולפינה אורך בין 9 עד 17 חודשים, תלוי במין. לאחר הלידה, הדולפינות הן מאד אימהיות. דולפינות נצפו מחבקות את הדולפינים הקטנים שלהן.
7. הדולפינים מאד קשורים לאמהות שלהם. הם יונקים עד גיל שנתיים ואחר כך שוחים אחרי האמהות שלהם לכל מקום שהן שוחות, מרגע הלידה ועד שהם בני 3-8 שנים.
8. לדולפינים יש ראייה מצוינת גם בתוך וגם מחוץ למים. הם שומעים תדרים פי 10 גבוהים מהגבול העליון של בני אדם בוגרים. חוש המישוש שלהם גם מפותח, אבל אין להם חוש ריח.
9. לדולפינים יש כמה אויבים טבעיים. האיום העיקרי שלהם הוא בני האדם שמזהמים להם את המים, דגים וצדים אותם. לכמה ממיני הדולפינים יש עתיד לא ברור. בשנת 2006 נכחד דולפין נהר היאנגצה. עוד איום על חייהם הוא חבריהם למים הכרישים.

10. בגלל שהדולפינים הם יונקים, הם צריכים לעלות אל פני השטח של המים כדי לנשום. בניגוד ליונקים יבשתיים שנושמים ואוכלים דרך הפה, לדולפינים יש חורים נפרדים לכל משימה. הדולפינים אוכלים דרך הפה ונושמים דרך נקב בגבם. זה מונע מהם לשאוף מים לריאות בעת הציד, ומפחית את הסיכון לטביעה.


ה-14 באפריל הוא גם יום שחור

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)