היום הלבן- חג האהבה היפני (יום המרשמלו)

היום הלבן (מיפנית: ホワイトデー) הוא חג האהבה שנוסד ביפן ב-1978. 

היום הלבן הוא הגירסה היפנית לונטיינס דיי, שנחגג חודש לפני, ב-14/2.
ביום הולנטיין העולמי שחל בפברואר, מקובל ביפן שהנשים מביאות לגברים שוקולד בתור מתנה, אותו הן קונות בחנות או מכינות בבית. אם אישה מכינה לגבר שוקולד בבית "הוֹנְמֶאִי-צ'וקו" (本命チョコ, "שוקולד אהבת אמת") כמתנה ליום האהבה, זהו סמל לכך שהוא בחיר ליבה. שוקולד שנקנה בחנות הוא "שוקולד חובה" ("גירי-צ'וקו" (義理チョコ).

ביום הלבן מתחלפים התפקידים. הגברים הם אלה שנותנים לנשים שוקולד בחזרה.
מקובל לתת ביום הלבן מתנות בצבע לבן. הגברים שקיבלו שוקולד מחזירים לנשים שלהם שוקולד לבן. אפשר גם לתת עוגיות, תכשיטים, הלבשה תחתונה ומרשמלו, הכל בצבע לבן.

הגברים נוהגים גם לתת פי שלושה משווי המתנה שניתנה בחג האהבה ולנטייס דיי (קוראים לזה סָאנְבָּאי גָאֶשׁי (三倍返し, "להחזיר פי שלושה"). 

למה היום הלבן הוא גם יום המרשמלו?
סיבה אפשרית אחת היא שבשנת 1965 מפעל לייצור מרשמלו (שהוא ממתק לבן) הציע לגברים שקיבלו שוקולד בולנטיינס דיי לתת לנשים בחזרה מרשמלו לבן. כך התקבל השם "יום המרשמלו" ליום זה. אחר כך עוד יצרנים הבינו כמה יוכלו להרוויח מהמסורת הזו אם יציעו לגברים מגוון מתנות בצבע לבן וכך התקבל השם "היום הלבן".
היום נהוג יותר לקנות בגדים ותכשיטים בצבע לבן.

אצל בני הנוער נהוג שהבנים נותנים ביום זה סרט לבן למי שהם אוהבים גם אם הם לא קיבלו ממנה מתנה בולנטיינס דיי. אם הבנות עונדות את הסרט (על השיער, הזרוע או התיק), זה מראה שהן מרגישות כלפי מי שנתן להן את הסרט אהבה בחזרה.
בתמונה: קופסת שוקולד לבן שאפשר לשים בה תכשיט לבן (קישור)



ה-14 במרץ הוא גם יום הפאי וגם יום המדע ויום הולדת לאלברט איינשטיין, יום מימון ההמונים וגם יום חטיף הצ'יפס

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות