יום של אפס סובלנות כלפי מילת נשים- 6 בפברואר

ה-6 בפברואר הוכרז על ידי האו"ם כיום של אפס סובלנות למילת נשים. 

מילת נשים היא מנהג אכזרי שמבוצע בעיקר כלפי קטינות בגיל 3-13, שכוללת את כל הנהלים הכרוכים בהסרה חלקית או מלאה של איבר המין הנשי החיצוני, או פגיעה אחרת לאיברי המין הנשיים מסיבות שאינן רפואיות, ומוכרת בעולם כהפרה של זכויות האדם של נערות ונשים.

מילת נשים נפוצה מאד בעיקר במדינות צפון-מזרח אפריקה, בקרן אפריקה ובמערב אפריקה. גם בקרב הבדואים והכורדים במזרח התיכון המנהג קיים (חוץ מבישראל). אלפי נשים עוברות את התהליך מדי יום, גם בימינו.

המנהג כמעט שאינו קיים בארצות מוסלמיות בשאר חלקי המזרח התיכון ובמרכז אסיה.




מילת נשים היא דרך אכזרית לשקף את אי השוויון שמושרש בין המינים ומהווה צורה קיצונית של אפליה נגד נשים. מילת נשים לא רק שהורסת את חייהן של הנשים בכך שהיא פוגעת בשלמות גופן ובזכות שלהן להנאה מינית, אלא גם מסכנת את חייהן. הניתוחים מן הסתם מבוצעים ללא פיקוח רפואי ולעתים קרובות, בסכינים מזוהמות, מה שמוביל למותן של רבות כתוצאה מהניתוח.



מנהג מילת הנשים נמשך כבר יותר מאלף שנים, אבל ארגון הבריאות העולמי ויוניסף פועלים להכחיד אותו לגמרי מן העולם. אחד ההישגים העיקריים שלהם היה הוצאתו אל מחוץ לחוק במצרים ואריתראה, אבל נראה שהדרך עדיין ארוכה.

למרות שנראה שעושים את זה רק במדינות העולם השלישי, מסתבר שגם באירופה מוסלמים נוהגים למול את בנותיהם בסתר. במזרח לונדון, בשנת 2010, עוברות בנות צעירות מוסלמיות את הניתוח הכואב ביוזמת אמהותיהן קישור לכתבה.





ה-6 בפברואר הוא גם יום הפרוזן יוגורט

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות