יום הקרואסון- 30 בינואר


יום הקרואסון נחגג בארה"ב בתאריך 30 בינואר מדי שנה. 

האגדה מספרת שהקרואסון נוצר בוינה, בשנת 1863, כאשר האימפריה הטורקית הטילה מצור על וינה.

הטורקים עשו כמה ניסיונות לכבוש את העיר בכוח, אך לא הצליחו, ולכן החליטו לנסות להשתלט עליה דרך מנהרות תת-קרקעיות.




האופים של וינה, שעבדו במרתפים, שמעו את קולות החפירה והזעיקו את צבא הערים. בזכות עירנותם, קיבלו האופים כבוד רב ותודה על עזרתם במניעת השתלטות הטורקים ולזכר האירוע הם אפו עוגה בצורת חצי סהר- סמל האימפריה העות'מאנית. מאז תבוסת הטורקים, נהוג להגיש בארוחת הבוקר קפה הוינאית קפה עם מאפה בצורת חצי סהר.

עוד מספרת האגדה, כי יותר ממאה שנים מאוחר יותר, מארי אנטואנט הציגה את הקרואסון לצרפתים שאימצו אותו בהתלהבות ומאז הוא מזוהה עם המטבח הצרפתי.


בצרפת מכינים את הקרואסון בדרך כלל בלי מילוי, או עם שקדים או שוקולד. בארצות הברית נוהגים למלא את הקרואסון בכל מיני דברים כמו גבינה או בשר לפני האפייה.




השף הצרפתי דומיניק אנסל, שחי בניו יורק, המציא בשנת 2013 את הקרונאט- מאפה שהוא חצי קרואסון וחצי דונאט. הקונדיטוריה של אנסל הנמצאת בסוהו שבניו יורק, Dominique Ansel Bakery, הפכה להיות אחת מהקונדיטוריות המבוקשות ביותר בעולם. כדי להשיג את המאפה השתרך תור ארוך בכל יום כמה שעות לפני הפתיחה ובשעה 8:15 כבר לא נשארו מאפים.




איך לחגוג את יום הקרואסון?
מי לא אוהב קרואסון? הוא מגיע עם חמאה, עם שוקולד, עם שקדים ועוד. אפשר לאכול אותו עם ריבה, דבש וגם בלי כלום הוא יהיה טעים מאד. אין כמו קרואסון טרי וחם ליד הקפה כדי לחגוג את יום הקרואסון. אז לכבוד יום הקרואסון, הכינו או קנו לכם קרואסון טרי ותיהנו מכל ביס!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות