יום העצמאות מבשר- 4 ביולי

יום העצמאות מבשר הוא יום בינלאומי, שנקרא באנגלית Independence from Meat Day, והמשמעות שלו היא יום חופשי מבשר, כלומר יום ללא בשר.
בכל שנה יותר ויותר אנשים מאמצים את אורח החיים הצמחוני והטבעוני, הן בשל היתרונות הבריאותיים שמקורם בהפחתת או הורדת הבשר מהתזונה שלהם, והן בשל ההשלכות המוסריות והסביבתיות הנובעות מכך. גם אם אתם אוכלים בשר, קרניבורים או קרניסטים, יום ללא בשר הוא ההזדמנות שלכם לנסות סוג אחר של מטבח שלא מתמקד בחיות חמודות ולא מזיקות. אם יום אחד בשנה לא תאכלו בשר, לכם זה לא ישנה הרבה, אבל לבעלי החיים בכל העולם זה יעזור. 



למה דווקא ה-4 ביולי הוא יום ללא בשר?
ה-4 ביולי נבחר כיום העצמאות מבשר, דווקא בגלל שבתאריך זה מקובל לאכול בשר על המנגל ברחבי ארצות הברית שחוגגת את יום העצמאות שלה.
יש מחקרים שמראים שאכילת בשר לא בריאה לנו, ובמיוחד בשר שנצלה על האש.
יש עוד סיבות למה לא לאכול בשר ב-4 ביולי, ובכלל. זה מסוכן גם לכדור הארץ. כדי לגדל את הבקר והעופות שמשמשים לאכילה בכמויות עצומות יש צורך בהמון מים ושטחי קרקע. כדי לפנות שטחים לגידול החיות כורתים עצים. הגזים שפולטות החיות שמגדלים לאכילה פוגעות בשכבת האוזון ומעריכים שהכמות הזו גדולה יותר מכמות הגז שפולטות כל המכוניות ביחד. בקיצור, אכילת בשר מזיקה לא רק לאדם, אלא גם לסביבה. 
וחוץ מזה יש את ההיבט המוסרי. דרך הגידול של בעלי החיים שנועדו לשחיטה, דרכי השחיטה, איך שמובילים את החיות ממקום למקום, לפעמים מחו"ל במסעות שנמשכים ימים רבים בתוך אוניות צפופות ועוד זוועות שקשה לדמיין.

איך חוגגים את היום ללא בשר?
פשוט מאד. מעבירים את היום עם תפריט צמחוני או טבעוני. יש כל כך הרבה דברים לאכול שהם לא בשר. יש פלאפל וחומוס, סלטים וטחינה, פירות וממתקים בשפע. האפשרויות של אוכל שלא כולל בשר של חיה מתה הן בלתי מוגבלות. אז מה אכפת לכם לנסות?





ה-4 ביולי הוא גם יום העצמאות של ארה"ב  וגם יום הג'קפרוט

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות