יום הדגל של ארה"ב- 14 ביוני

יום הדגל של ארצות הברית נחגג ב- 14 ביוני, לזכר היום שבו אימצה ארצות הברית את הדגל שלה, בשנת 1777.
ביום זה חוגג גם צבא ארצות הברית את יום ההולדת שלו, בשנת 1775.
יום הדגל של ארצות הברית הוא לא יום חג פדרלי רשמי, אולם ביום זה מתקיימים מצעדים ופסטיבלים ברחבי ארצות הברית, אנשים יוצרים גרסאות יצירתיות משלהם לדגל ואפשר להרגיש את אווירת הפטריוטיות והגאווה האמריקאית בדגל עם הפסים האדומים והכוכבים על רקע הריבוע הכחול.



לכבוד יום הדגל בארצות הברית, כמה עובדות מעניינות עליו:

על הדגל האמריקאי ישנם 50 כוכבים ו -13 פסים. 50 הכוכבים מייצגים כל אחת מ-50 המדינות בארצות הברית, ו-13 הפסים מייצגים את 13 המושבות המקוריות שהפכו למדינות הראשונות של ארצות הברית.
צבעי הדגל הם הצבעים המקובלים בהיסטוריה המסמלים גבורה (אדום), חירות וטוהר (לבן) וצדק ונאמנות (כחול).
לדגל האמריקאי היו 27 גירסאות עד שאומצה הגירסה הרשמית שלו. כשאלסקה והוואי הפכו להיות באופן רשמי מדינות בארצות הברית, קיבל הנשיא אייזנהאואר כאלף רעיונות לדגל חדש. בסופו של דבר, העיצוב שהתקבל היה של תלמיד תיכון בן 17 מאוהיו בשם רוברט ג'י. הפט. רוברט  הגיש את הגירסה שלו לדגל כפרויקט לכיתה. המורה לא אהב את העיצוב במיוחד ונתן לו ציון -B. לאחר שהדגל הוצע לקונגרס והתקבל באהדה כדגל הרשמי של ארה"ב, המורה הסכים להעלות לו את הציון.
בטסי רוס הייתה התופרת של ג'ורג' וושינגטון. בחודש יוני 1776, וושינגטון ניגש אליה כדי שתתפור את הדגל האמריקאי הראשון לפי שרטוט ששרטט בעיפרון. זו היתה כנראה הגירסה הראשונה של הדגל.
דגל בטסי רוס
המשורר ועורך הדין פרנסיס סקוט קי כתב את המילים להמנון האמריקני לאחר שראה את המתקפה הבריטית מתחילה במבצר מק-הנרי במלחמת 1812. הוא התבונן בבוהק האדום של ההפצצות הבריטיות וראה את הדגל של ארה"ב, עם 15 הכוכבים ו-15 הפסים מתנפנף מעל המבצר. זה נתן לו את ההשראה לכתוב על "ארץ בני החורין, בית האמיצים". השיר שכתב נקרא בהתחלה "מבצר מק הנרי" ובהמשך שונה שמו ל"הדגל זרוע הכוכבים". בשנת 1931 הפך הבית הראשון של השיר להמנון של ארצות הברית.


במתקפה הבריטית המדוברת, מה ששרד מהמבצא היה דגל 15 הכוכבים ו-15 הפסים, שכיום מוצג בתצוגת קבע במוזיאון סמית'סוניאן הלאומי להיסטוריה אמריקאית.


לאחר טרגדיות כמו ה -11 בספטמבר 2001, או מוות של נשיא, הדגל מורד לחצי התורן במשך 30 ימים כייצוג של האבל של האומה כולה.

מבין ששת דגלי ארצות הברית שהוצבו על הירח, חמישה מהם עדיין עומדים על תילם. הדגל שכבר לא נמצא שם הוא הדגל ששם ניל ארמסטרונג במהלך משימת אפולו 11.
על פי אתר האינטרנט U.S. Flag Code יש כמה כללים לגבי הדגל האמריקאי: כאשר הדגל מונף בלילה הוא חייב להיות מואר. אסור להניף את הדגל במזג אוויר גרוע. מותר להניף את הדגל במהופך רק כדי לאותת מצוקה. חייבים להניף את הדגל במהירות ולהוריד אותו לאט. אסור להציב דגל אחר מעליו. הדגל צריך להיות מונף במהלך ימי בית ספר בתוך או ליד כל בניין בית ספר. ישנו מיתוס שהדגל חייב להישרף אם הוא בא במגע עם הקרקע. זה לא נכון, הדגל צריך להישרף רק אם הוא פגום וכבר לא יכול להיות מונף.










ה-14 ביוני הוא גם יום תורם הדם העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות