יום אמנסטי הבינלאומי- 28 במאי

"לשלול מאנשים את זכויות האדם שלהם היא לאתגר מאד את האנושיות שלהם".
~ נלסון מנדלה
זכויות האדם היו נושא חם בפוליטיקה המקומית והבינלאומית מאז שנות השישים. בין אם אנשים נלחמו על הזכות להתחתן עם האדם שהם בוחרים או לשים קץ לעוולות כמו עבודת ילדים, ניצול חלשים, עינוי אסירים ועוד. אירגון אמנסטי אינטרנשיונל הוא ארגון שמנסה להפוך את העולם למקום טוב יותר. הארגון פועל לקידום זכויות האדם בכל העולם ולהעלאת המודעות לעוולות שונות ולאי צדק וכיצד הבחירות שלנו משפיעות מדי יום על אנשים אחרים.



ההיסטוריה של יום אמנסטי אינטרנשיונל 
הארגון אמנסטי אינטרנשיונל הוקם בחודש יולי 1961 בלונדון. פיטר בננסון, עורך דין אנגלי, קיבל השראה להקים את הארגון לאחר ששמע על שני סטודנטים פורטוגזים שנכלאו במשך שבע שנים לאחר "שהרימו כוסית לכבוד החופש". יחד עם אריק בייקר, חבר האגודה הדתית של ידידים, ואנשי רוח ואינטליגנציה רבים אחרים, כולל אנשי אקדמיה, סופרים ועורכי דין, הם כתבו מאמר בשם "האסירים הנשכחים" שהופיע בפרסום בעיתון The Observer ב-28 במאי 1961. הדבר הוביל להגשת ערעור שגדל במהירות לארגון שיפעל לשינוי העולם ולהראות שכולם זכאים למערכת של זכויות אדם בסיסיות.
המאמצים הבלתי נלאים של ארגון זה היו מאז מרכזיים בחשיפת הפרות של זכויות אדם ועבודה לשינוי מדיניות הממשלה בכל הנוגע להגנתם. עבודתם לא תמיד היתה פופולארית, וחבריה היו מואשמים בכל דבר, החל בריגול (שנות ה -80 של רוסיה) והגנה על היסוד הפלילי (ממשלת מרוקו). 
איך לחגוג את יום אמנסטי הבינלאומי
הדרך הטובה ביותר לחגוג את יום ארגון אמנסטי אינטרנשיונל היא לעזור להעלות את המודעות בקרב החברים והמשפחה שלכם על המאבקים של מדוכאים בעולם. המקום להתחיל הוא ללמוד בעצמכם על המקומות בעולם שבו חירויות האדם הן בסיכון הגבוה ביותר. ניתן גם לתרום לארגון ואף להצטרף אליו. קישור לאתר אמנסטי הישראלי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות