יום חיות הבר העולמי- 3 במרץ

העולם מלא יצורים מדהימים בכל צורה אפשרית. מציפורים שממלאות את השמיים באלפי סוגים, צבעים וצורות, זוחלים שחיים על פני האדמה, החיות שנמצאות ביבשה, אם זה ביערות, בשדות וביישובים של בני אדם ועד לדגים שממלאים את הים במגוון של צורות וצבעים נפלאים. חיות בר הן חיות שגדלות באופן חופשי בטבע, במקומות הטבעיים שלהן, בלי שבני אדם יטפלו בהן וינצלו אותן לעבודה מפרכת, בידור ואכילה.
יום חיות הבר העולמי הוא יום שנועד להזכיר לנו את האחריות שלנו על העולם שבו אנחנו חיים ואת צורות החיים הנוספות שחולקות איתנו את העולם.
ההיסטוריה של יום חיות הבר העולמי
ב- 3 במרץ 1973 נחתמה באו"ם אמנת וושינגטון, אמנם החיות המוגנות, או בשמה המלא: אמנה בדבר הסחר הבינלאומי במינים של בעלי חיים וצמחי בר המצויים בסכנה (ראשי תיבות באנגלית: אמנת CITES). על אמנה זה חתמו ממשלות שהתחייבו לשמור על הטבע ומשאביו ולהגן על מינים שמצויים בסכנת הכחדה.
הסכם זה היה הסכם שעל פיו המסחר הבינלאומי בחיות בר ובצמחי בר אינו מאיים על עצם הישרדותם והוא מעניק הגנה בדרגות שונות ליותר מ-33,000 מינים של בעלי חיים וצמחים.
ב -20 בדצמבר 2013 נעשה צעד נוסף כדי לסייע בהפצת המודעות של סכנת ההכחדה של מיני חיות בעולם. האו"ם הכריז כי מדי שנה ייערך יום חיות הבר העולמי, בכל פעם עם התמקדות בנושא שונה וברעיון שיסייע לנו לשמור על קשר עם הטבע המשתנה של עולמנו, ועל האוצרות שאנו עומדים להפסיד בממלכת החיות והצמחים אם לא נשמור עליהם.

הנושא של יום חיות הבר העולמי (World Wildlife Day) השנה הוא "שמירה על החתולים הגדולים", שביניהם האריה, הנמר, הצ'יטה והפומה, שאוכלוסייתם מידלדלת עד כדי סכנת הכחדה.
איך לחגוג את יום חיות הבר העולמי
הדרך הטובה ביותר לחגוג את יום חיות הבר היא ללמוד עליהן ולהפיץ את המסר של היום החשוב הזה. רשות הטבע והגנים מקיימת פעילויות בנושא יום חיות הבר העולמי כמו סיורים והדרכות, ופעילויות שמתאימות לילדים כמו תחפושות וסדנאות יצירה. אפשר ללכת לספארי או לגן חיות, אבל שם סביר להניח שתפגשו חתולים גדולים ועצובים שכלואים בכלובים. לא משנה איך תבחרו לחגוג את יום חיות הבר, מה שחשוב הוא שתפיצו את המסר שבעלי החיים חשובים לעולמנו מהרבה סיבות וצריך לשמור עליהם ולהתייחס אליהם בכבוד. 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות