ולנטיינס דיי- 14 בפברואר

חג האהבה הנוצרי, הולנטיינס דיי (Valentine's day) הוא חג שמבלבל אותנו הישראלים. צריך לחגוג או לא? ולנטיין היה אנטישמי? הוא הרג יהודים? מותר לנו לחגוג בכלל את היום הזה?
לא משנה אם אנחנו צריכים לחגוג את היום הזה או לא, ב-14 בפברואר אנחנו מוצפים בפרסומות בכל מקום אפשרי, שמזכירות לנו שעדיף לא לשכוח לקנות מתנות, פרחים ושוקולדים, לבני הזוג שלנו, אם אנחנו לא רוצים לישון הלילה בסלון.

המקור של היום של ולנטיין
יש כמה גרסאות על המקור של החג הזה, אבל הגרסה המקובלת ביותר היא זאת שמספרת על ימיו של הקיסר קלאודיוס השני, בשנת 270 לספירה. קלאודיוס האכזר אסר על אנשיו להתחתן בימי המלחמה כי האמין שהם חזקים ומסוגלים להילחם יותר טוב כשהם רווקים. הבישוף ולנטיין חתר נגדו והשיא בסתר זוגות מאוהבים. הוא נתפס ונכלא וב-14 בפברואר הוצא להורג. לפני שמת כתב מהכלא מכתב לבתו וחתם במילים "שלך, ולנטיין". מאז הפך ולנטיין לסמל של האוהבים ויום הוצאתו להורג לחג האהבה של הנוצרים.

בימי הביניים היו הבנות חוגגות את חג האהבה באכילת מאכלים מוזרים כי כך האמינו שיחלמו בלילה על הבעל העתידי שלהן. היתה גם מסורת להעביר קערה עם פתקים של שמות בין הגברים והנשים והם היו שולפים פתק ומגלים מי יהיה האהוב או האהובה שלהם. אחרי ההגרלה היו רוקמים את השם של האהוב על השרוול.







הורדים האדומים הם סמל אוניברסלי לאהבה ותשוקה. מספרים שהורד האדום הוא הפרח האהוב על ונוס, אלה האהבה והיופי הרומית. כתוצאה מכך, בחג האהבה נמכרים מיליארדי ורדים אדומים ברחבי העולם.

בפתאיה שבתאילנד נערכה בחג האהבה הנוצרי בשנת 2011 תחרות הנשיקה הארוכה ביותר שבה בני הזוג היו צריכים להצמיד שפתיים למשך כמה שיותר זמן, בלי לאכול, לשתות, לישון וכל מה שמצריך הפרדה של הפיות. השיא העולמי שנכנס לספר השיאים של גינס שייך לזוג נשוי שהחזיק מעמד במשך 46 שעות ו-42 דקות. הם זכו בטבעת יהלום בשווי 3,200 דולר.

שוקולד ואהבה הם הולכים ביחד. בתחילת המאה ה-19 המליצו הרופאים למטופלים שלהם לאכול שוקולד כדי להתגבר על לב שבור. הם טענו שזה מרגיע את הכאב ומפחית את הכמיהה לאהוב שעזב. עד היום ידוע ששוקולד מנחם במקרים של פרידה ולב שבור. ההסבר לכך הגיוני, בשוקולד יש חומרים שמעלים את רמת הסרוטונין במוח שמשפרת את מצב הרוח.

חג האהבה הפך להיות יום חג רשמי כשמלך אנגליה הנרי השביעי הכריז עליו כ"יום ולנטיין הקדוש" ב- 14 בפברואר מתישהו במאה ה- 16. ברוב הארצות זה יום עבודה רגיל, רק עם קצת פינוקי שוקולד ופרחים לאלה שהתמזל מזלם להיות נאהבים ביום הזה.

מנהגי חג האהבה: לשלוח כרטיסי ברכה, פרחים, שוקולד, לצאת לדייטים ולאהוב כמה שיותר....

לכבוד חג האהבה הנוצרי, קבלו 15 עובדות על אהבה שאולי לא ידעתם:
אנימציות של לבבות
סמל לב ציין לראשונה אהבה רק בשנת 1250. לפני כן, הוא ייצג שיח.

על פי מחקרים מדעיים, פנים יפות מושכות יותר בני זוג מאשר גוף יפה.

הוכח באופן מדעי שאדם מאוהב הוא פחות יעיל.

מבחינה ביוכימית במוח אהבה רומנטית זהה להפרעה טורדנית-כפייתית חמורה.


זוגות מאוהבים מסנכרנים את קצב הלב שלהם אחרי שהם מביטים זה בעיניו של זה במשך שלוש דקות.



התגפפות מעוררת את אותה תגובה נוירולוגית כמו בעת לקיחת משככי כאבים.


פילופוביה היא הפחד מלהתאהב.



לפי סקר, 2% מהזוגות התאהבו בסופרמרקט.

מייסד האתר Match.com איבד את בת זוגו לטובת גבר שהיא פגשה באתר match.com.

איכר ארגנטינאי שבור לב בילה עשרות שנים בטיפוח יער בצורת גיטרה כדי לכבד את זכר אשתו המנוחה.

הנישואין הפכו להיות מהסדר נוח למבוססים על אהבה רק במאה ה -18.

בשנת 2014, אסיר ברח מהכלא באריזונה כדי להיות עם חברה שלו בולנטיינס דיי.

ביוון העתיקה, זריקת תפוח על מישהו נחשבה כהצהרת אהבה.

23% מהזוגות שמכירים דרך האינטרנט מתחתנים.

בכל יום יש כ-3 מיליון פגישות ראשונות ברחבי העולם.
משפטים יפים על אהבה


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות