יום החלב- 11 בינואר


היום הראשון שבו חולק חלב לבתים בבקבוקי זכוכית היה ב-11 בינואר 1878. לכבוד היום הזה, מציינים בארה"ב ב-11 בינואר את יום החלב. 

יום החלב הוא יום שמוקדש לכל ההיבטים של החלב, לתנאי גידול החיות שנותנות חלב, למוצרי החלב, לשיווק, לערך התזונתי של החלב ולתרומתו לבריאות הגוף.


זהו היום לקפוץ לביקור ברפת ולהגיד שלום לפרות. אפשר גם לשתות שוקו או סחלב, לטבול עוגיות בחלב ובקיצור, כל מה שבא לכם לעשות שכולל חלב.


אבל, זהו היום גם ללמוד איך מגדלים באמת פרות כדי שיהיה לנו חלב. 
כדי שהגוף של הפרה ייצר חלב, היא צריכה להיות בהריון. 
כמות החלב שהפרה מייצרת הוא בהתאם לכמות שיונק ממנה העגל שלה.
מכיוון שהאדם מעוניין בחלב שלה בשביל להכין גבינות, גלידות וכל מוצרי החלב הטעימים האלה שאנחנו כל כך אוהבים, האנשים שעוסקים בחליבה דואגים לחלוב את הפרה מהר, לפני שהחלב יגיע לעגל שלה.

חיפשנו תמונה של עגל יונק חלב מאמו הפרה כדי להמחיש את תהליך ייצור החלב של הפרה ולא מצאנו. עגלים לא יונקים מהאמהות שלהם. אנחנו אלה שיונקים מהפרות. 

תעשיית החלב היא מאד מבוקשת. למוצרי החלב יש דרישה עצומה. לכן יש צורך להגביר את ייצור החלב אצל הפרה ואת החליבה. האדם עושה זאת במספר דרכים:

1. מרבים את הפרות בקצב מהיר. מכניסים אותן להריון שוב ושוב כדי שימליטו וייצרו חלב. בישראל מקובל להכניס פרה להריון פעם בשנה.

2. מפרידים את הצאצאים של הפרה מהאמהות שלהם מייד לאחר הלידה, כדי שיתרגלו לשתות מבקבוק וכדי שהאדם יוכל לקחת את החלב שלה לעצמו.

3. חולבים את הפרה כמה שיותר, כדי שתייצר עוד ועוד חלב. כאשר הגוף של הפרה מרגיש שיונקים ממנו, הוא חושב שזה העגל שיונק ולכן מייצר עוד (הגוף לא יודע שזאת מכונה שחולבת). את הפרה חולבים שלוש פעמים ביום. בדרך זו הפרה מניבה 50 ליטרים ביום. אם העגל היה יונק ממנה באופן טבעי, הפרה היתה מניבה רק 10 ליטר. את כל החלב שהפרה מייצרת לוקחים הרפתנים. העגל לא מקבל כלום מאמא שלו, זוכרים?  

בסרטון: עגל בא לעולם. הוא רוצה את אמא ואמא רוצה אותו. האם הם יהיו ביחד?


חלב יש תחליפים טעימים, שאפשר לשתות איתם קפה או שוקו, להכין מהם קינוחים מדהימים וכל מה שרוצים, והכל מהצומח. יש משקאות סויה, שקדים, קוקוס, אורז, שיבולת שועל ועוד. 

את היתרונות הבריאותיים שיש לחלב אפשר למצוא גם בתחליפים הצמחיים. ידעתם שברזל וסידן לא נספגים בגוף כשאוכלים אותם עם מוצרי חלב?



יום החלב הוא גם יום הרופא הישראלי וגם יום האחדות בנפאל

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

  1. אם אתם מבועסים מזה שיש יום החלב, אין צורך לציין אותו

    השבמחק
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)