יום הולדת למוזיאון הלובר- 10 באוגוסט

ב-10 באוגוסט 1793 נפתח מוזיאון הלובר לראשונה לביקור הציבור.
עברו יותר מ-200 שנים מאז, וזה נראה ממש הרבה, אבל ההיסטוריה של הלובר היא הרבה יותר ארוכה.
הלובר התחיל בעצם בתור מצודה שנבנתה לפני קרוב לאלף שנים על ידי פיליפ אוגוסט בשנת 1190. המצודה נועדה להגן על מלך צרפת מפני מתקפות הויקינגים.
לאחר כמה מאות שנים הגיע המלך פרנסואה הראשון, הרס את המצודה ובנה במקומה ארמון מפואר, בשנת 1528.
המלך פרנסואה הראשון של צרפת היה אספן אמנות נלהב ורצה שהארמון יכיל את אוסף האמנות שלו.
כל מלך צרפתי שמלך אחריו הרחיב את הארמון ואת אוסף האמנות, במיוחד לואי הארבעה עשר, שרכש כל כך הרבה יצירות אמנות, ביניהן גם את האוסף של צ'ארלס הראשון, מלך אנגליה שהוצא להורג על ידי כוחות מורדים.
לואי הארבעה עשר קרא לעצמו מלך השמש כי חשב שהוא נבחר על ידי אלוהים להיות השליט האבסולוטי של צרפת. הוא האמין שמגיע לו ארמון גדול עוד יותר, אפילו גדול יותר מהלובר, אז הוא ציווה שיבנו לו את ארמון ורסאי המפואר, מחוץ לפריז, והעביר לשם את חצרו.
הלובר נשאר כמעט ריק מאנשים, אך מלא ביצירות אמנות.
לסיור פנורמי במוזיאון הלובר
לקראת סוף המאה ה-18, מלך צרפת היה לואי השישה-עשר (הנין של לואי הארבעה עשר). לואי ה-16 היה בעלה של מארי אנטואנט ("אם אין לחם שיאכלו עוגות") ושניהם היו מלכים נהנתנים ובזבזנים שניהלו את הממלכה בצורה הרסנית ואת כספם השיגו באמצעות גביית מיסים מפשוטי העם. הוא נקרא גם "לואי האחרון", מכיוון שבימיו פרצה המהפכה הצרפתית שבה הוא ואשתו איבדו את ראשם תחת סכין הגיליוטינה וזה היה גם מה שאמור היה להיות הסוף של שלטון המלוכה בצרפת.

נציגי הציבור החדשים הביאו להפיכתו של ארמון הלובר למוזיאון שפתוח בפני הציבור.

מוזיאון הלובר נמצא במרכז פריז, ברחוב Palais Royal, בגדה הימנית שברובע הראשון של העיר בין נהר הסן לרחוב ריבולי, ובין גני טווילרי לכנסיית סן-ז'רמן ל'אוקסרואה. נמצאים בו אוספים מהמאה ה-12 ועד המאה ה-19 וחלק מהיצירות המפורסמות ביותר בעולם: המונה ליזה של ליאונרדו דה וינצ'י מהמאה ה-16, הפסלים ונוס ממילו וניקה מסמותרקיה.

קישור לאתר מוזיאון הלובר


ה-10 באוגוסט הוא גם יום האריה וגם יום העצלנות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות