יום מלחמת הכוכבים- 4 במאי

יום מלחמת כוכבים הוא חג חילוני לא רשמי שמציין את גדולתו של הסרט "מלחמת הכוכבים" של ג'ורג 'לוקאס, אחד הסרטים הקלאסיים הנצפים בכל הזמנים. החג נחגג על ידי המעריצים של הסרט. כמו הרבה דברים שהתחילו במדיה החברתית, גם החג הזה התפשט בקרב אוכלוסיית מעריצי הסרט בכל העולם ונחגג בארצות רבות.
הסיבה שהתאריך 4 במאי נבחר כדי להיות יום מלחמת הכוכבים היא משחק המילים במשפט שחוזר על עצמו בסרט "May the Force be with you" שזה נשמע כמו "May the Fourth be with you".

הפעם הראשונה שיום זה הוזכר היתה ב-4 במאי 1979, כשמרגרט תאצ'ר, ראש ממשלת בריטניה, נכנסה לתפקידה. המפלגה השמרנית של תאצ'ר פירסמה בעיתון חדשות הערב של לונדון הודעה: "May the Fourth Be with You, Maggie. Congratulations" (משחק מילים עם התאריך 4 במאי והמשפט הידוע מהסרט). 

בשנת 2011 היתה החגיגה המאורגנת הראשונה של יום מלחמת הכוכבים שהתקיימה בטורונטו שבקנדה. חגגו אותה בקולנוע המחרתי של של טורונטו בשאלוני טריוויה על טרילוגיית הסרטים, תחרות תחפושות שהשופטים בה היו סלבריטאים, תחרות סרטונים של המשתתפים שהועלו לרשת, פארודיות ורמיקסים ששודרו על המסך הגדול ועוד דברים כייפיים שקשורים לסרט מלחמת הכוכבים. בשנה הבאה, ב-4 במאי 2012 הם חגגו באותה דרך. 

בשנת 2013 גם הפארקים של דיסני הצטרפו לחגיגה ועשו כמו אירועים ופסטיבלים בנושא מלחמת הכוכבים. 


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות